الأحد، ٨ يوليو ٢٠٠٧

ايها المنتمي الي برج الجوزاء

أيها المنتمى الى برج الجوزاء
البارد كرياح الشتاء الحار جدا مثل خط الاستواء
المخادع كالسراب الصادق مثل آلام العذاب
يا سيد الوعود المؤجلة
تعدنى بمكالماتك الهاتفية فأنتظر رنينك... و لا يأت
تعدنى بمواعيدك الغرامية فأنتظر مجيئك... و لا تأت
يا سيد المفاجآت
تتركنى فريسة للأحزان ثم تعود فجأة لتحتوينى بين كفى الحنان
تختفى فى غموض فلا ادرى هل غيابك أبدى
هل ذهبت دون عودة دون وداع ...ام أنك فى حالة المحاق
يا قمرى المتقلب الوجوه
ثم تعود كالبدر فى السماء و يعود ودك من بعد الجفاء
يا من تفاجئنى كأمطار الصيف
تروى صحراء أيامى ثم تتركنى فى حيرةلا ادرى ان كنت حقيقة! ام كذبة فى خيالى
أيها المنتمى الى برج الجوزاء
يا من تغمرنى كالمد ثم تنسحب مثل الجزر
يا من تزورنى فى حلم الليل ثم تتسلل راحلا فى الفجر
أيها البعيد القريب الحبيب الغريب أيها التوأم المتناقض
ارهقنى حبك المزاجى و اتعبنى اسلوبك الهوائى
المنتمى الى برج الجوزاء
عجبتني اوي الخاطره دي و خصوصاً انها بتنطبق علي الناس اللي انا اعرفهم المنتمين الي برج الجوزاء و علشان كدا انا بهديها لكل منتمي الي برج الجوزاء

هناك ٢٣ تعليقًا:

خيرالدين يقول...

هى مصادفه أكيد انى برج الجوزاء وكمان أول تعليق
بس هو برج الجوزاء متقلب قوى كده
ولا مفيش معاه رصيد

قطر الندي يقول...

عن تجربه انا عمري ماشفت المزاجيه و التقلب دا في حد زي الاشخاص المنتمين لبرج الجوزاء و لو ان اكيد طبعاً فيه فروق فرديه و تفاوت في نسبة الصفه دي لكن موجوده موجوده
انا مبسوطه اوي ان اول تعليق ليك يا احنا و مبسوطه اكتر انك برج الجوزاء بس ياتري انت شايف في نفسك الصفات دي ازاي احب اعرف رآيك ؟

Bossy يقول...

السلام عليكم

مصادفه غريبه
اني تاني تعليق
واني برج الجوزاء
ههههههه
غريبه زي اصحاب البرج
بس اوحش حاجه في الجوزائين بجد
انهم
كلهم
متقلبين المزاج
ومن عيوبهم انهم بفكروا في كل شئ ودا تعتبريه عيب لان المخ بيضرب والمسال بتبقي بطيخ
بجد خاطره جميله جدا
مرسي علي الاهداء

قطر الندي يقول...

bossy
بسبوس حتي انتي يا بوسي جوزائيه ليه ياربي كدا بس كل الناس اللي بحبهم يطلعوا جوزائيين !!! بس و لا يهمك الجوزاء و العقرب اصدقاء جداً و متفاهمين بس علي مستوي الصداقه بس فهماني طبعاً

الطائر الحزين يقول...

كذب المنجمون

تحياتى

Ramez يقول...

هما كل الي بيجو هنا جوزاء بس ولا اية

الا صحيح هي حكاية تقلب المزاج دة فعلا فينا كلنا ولا انا اللي بحس لوحدي بس بالموضوع دة
يوم في العالي ويم في الواطي وحاجة تقرف بجد

غير معرف يقول...

اولا احب اهنئك على قدرتك على نسيان الاساءه وبسرعه دى شئ هايل ثانيا احب اهنأ نفسى ان انا فى حد بيشترك معايه فى حب السفر وكمان ورق العنب انا عن نفسى بعتبرها بدايه مبشره ثالثا احب نهنأ انفسنا جميعا بتعرفنا على عضوة خفيفة الظل

غير معرف يقول...

اولا احب اهنئك على قدرتك على نسيان الاساءه وبسرعه دى شئ هايل ثانيا احب اهنأ نفسى ان انا فى حد بيشترك معايه فى حب السفر وكمان ورق العنب انا عن نفسى بعتبرها بدايه مبشره ثالثا احب نهنأ انفسنا جميعا بتعرفنا على عضوة خفيفة الظل

قطر الندي يقول...

الطائر الحزين
عندك حق يا طائر كذب المنجمون و لو صدقوا لكن دا مش تنجيم دا مش بيتكلم عن توقعات مستقبليه او اي نوع من التنبوءات. لكن دا علم بيستند علي تجارب و اختبارات و متابعات بستمر لسنين علشان يقدروا يوصلوا للصفات اللي بتتفق عند مواليد البرج الواحد و الصفات دي طبعاً بتكون بنسب متفاوته و كمان فيه فروق فرديه بينهم كتير لكن منأدرش ننكر ان الظروف المناخيه اللي بيتولد فيها الشخص ممكن جداً تكون بتأثر علي شخصيته و لا ايه رآيك ؟؟

قطر الندي يقول...

Ramez
حكاية تقلب المزاج دي واضح انها فيكوا كلكوا يا رامز بس اكيد بشكل متفاوت بدليل اعتراف احنا و وبوسي و بصراحه كل اللي اعرفهم المنتمين لبرج الجوزاء الصفه دي اهم ملامح شخصيتهم مرسيه اوي علي زيارتك و تعليقك

قطر الندي يقول...

مجهول
كان نفسي ماتبقاش مجهول بس مرسيه اوي علي تشريفك مدونتي و بعدين قولي هو فيه حد في الدنيا مابيحبش ورق العنب !! دا يبقي فين دا من كوكب اخر ؟؟

saso يقول...

:)
احم احم
انا كمان جوزاء
التوأم المتناقض زي ما سميتية

حلوة اوي الخاطرة

خيرالدين يقول...

آسف جدا انى تأخرت فى تلبية طلبك

عارفه الناس أوقات بتحاول تسمى كل حاجه بمسميات تغير من شكلها اما من الاحسن للاسوأ أو العكس
يعنى مثلا هيقولوا ان التقلب والهوائيه
حب للتغيير وكراهيه للملل والرتابه
وممكن يقولواعلى الشخص اللى بيهرب من اللى بيحبوه ويتجاهل مشاعرهم
انه مش بيحب السيطره وبيحب يعيش حر
أسف انى طولت

وأطلب الانضمام لعضويه محبى ورق العنب

خيرالدين يقول...

صراحه
طبعا فيا جزء كبير من الصفات دى

قطر الندي يقول...

saso
يسعدني اوي مرورك يا ساسو علي المدونه النهارده بس ماقولتليش رآيك في موضوع التناقض دا بتحسيه فيكي فعلاً و لا ايه

قطر الندي يقول...

e7na
انا سعيده اوي اوي برآيك دا و باتفق معاك جداً فيه و سعيده بصراحتك كمان علي فكره محبي ورق العنب سعدء اوي بانضمامك ليهم

بنوتة يقول...

انا جاية ادخل برجك ايه ؟
بيقولي مفيش ولا بوست مكتبوب الكلام ده صحيح

مؤمنه يقول...

السلامعليكم ورحمة الله وبركاته
طب أنا مش برج الجوزاء أعمل ايه عايزه أقرألك حاجه جديده باءه وبسرعه
سلام

Bossy يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دي بقي تعتبريها رساله من واحده منتيمه لبرج الجوزاء وببعتها لوحده انتمت لبرج الطناش طبعا اكيد عرفاها
بصي ارحمي قلقي عليكي وحاولي تطمنيني عليكي

تاني حاجه
كل سنه وانتي طيبه يا ارق شخصيه قبلتها في حياتي
ورمضان كريم
ويارب تكوني بخير واشوفك دايما اسعد واحده في الدنيا
وكل سنه وانتي طيبه

بيتنا القديم يقول...

وعدي يا وعدي

علي العموم

رمضان كريم

وكل سنة وانت طيبة

تك كير

Bossy يقول...

السلام عليكم يا اهل المدونه

مش معقول كل مره هجي وامشي من علي الباب انت بخيله ولا ايه
جيت اسلم واقول بجد وحشتيني ومفتقداكي جدا وكنت فرحانه جدا بتعليقك عندي
يارب يارب اشوفك اسعد حد في الدنيا
وربنا يكتبلك الخير دائما





سلام



ياارق انسانه قبلتها في حياتي
سلام

كلام لوجيك يقول...

السلام عليكم
ازيك؟
انا جيت عشان حاجتين
رقم واحد : أرمى السلام وأثبت حضور
رقم اثنين : احييكى على تعليقك على موضوع بوسى الاخير
عجبنى جدا جدا ردك وتعقيبك عالموضوع
عشان كده هستنى بوستك الجديد فى اقرب وقت


انا مستنى اهو

دمتى بكل خير

كلام لوجيك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وانتى بألف خير وصحة

مررت للإلقاء التحية والسلام
أرجو أن نقرأ بوست جديد لكى فى القريب العاجل ، فلا تبخلى علينا ولو حتى بأن نطمئن عليكى

دمتى فى حفظ الله يا اختى الكريمة